Fysiotherapie

De 1e afspraak is een intake. Hierbij vind er o.a. een gesprek en mogelijk enkele testen plaats, waarbij getracht wordt om een zo compleet mogelijk beeld te vormen over uw klachten. Aan het einde van de intake zal in goed overleg met u een behandelplan opgesteld worden om tot een zo goed mogelijk structureel resultaat te komen. Bij Fysiotherapie Kennemerlaan is een behandeltraject dan ook altijd een samenwerkingsverband waarbij de therapeut samen met u aan de gang gaat.

Klachten of ongemakken kunnen bijvoorbeeld zijn ontstaan tijdens het sporten, het uitoefenen van werkzaamheden, door veroudering of door een ongeval.

Een fysiotherapeut adviseert, begeleidt en behandelt bij stoornissen in houding en/of bewegen. Dat kan zijn bij blessures van spieren, pezen, banden en gewrichten. Ook gevolgen van functiestoornissen aan het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en huid kunnen worden behandeld.

Fysiotherapie is een behandeling aan het lichaam. Een behandeling kan ook een begeleidend karakter hebben. Daarbij begeleidt de fysiotherapeut de patiënt in een bepaald revalidatieproces of geeft daarin adviezen.

De behandeling kan verschillende vormen omvatten. Een van de bekendste is: massage. Hierbij wordt door verschillende handgrepen een therapeutisch doel bereikt. Dat doel kan zijn: pijnvermindering, spierontspanning en verbetering van de doorbloeding.

Buiten de bovenstaande behandelingen maakt de fysiotherapeut ook gebruik van apparatuur. De meest bekende zijn de warmte behandelingen met paraffine. Verder bestaat de apparatuur uit o.a. ultra geluid en stroomapparaten.

Fysiotherapie kan toegepast worden bij verschillende klachten. Een belangrijke groep vormen de klachten van het bewegingsapparaat, zoals rug- en nekpijn en problemen met de gewrichten. De pijn kan variëren van mensen die vrijwel invalide zijn tot topsporters die door een blessure niet optimaal kunnen presteren. Daarnaast speelt fysiotherapie een belangrijke rol bij de revalidatie na ongelukken of ziekte.

Fysiotherapie Kennemerlaan geeft fysiotherapie op maat. Wij maken gebruik van verschillende apparaten en bieden zoveel mogelijk behandelmethodes zodat we zo goed mogelijk op uw klachten en ongemakken kunnen inspelen.
Als u niet goed kunt bewegen of als u niet durft te bewegen. Als u meer moet bewegen of als u moeite hebt met bewegen. Onze fysiotherapeut is er voor iedereen. Van klein tot groot. Van jong tot oud. Wij helpen u graag.

Fysio-praktijk